Klachtenregeling in onze praktijk
Een goede relatie tussen u en onze praktijk vinden wij heel belangrijk. Soms gebeuren er dingen die deze relatie verstoren. U bent ontevreden of u zit met een klacht. U zou de volgende stappen kunnen ondernemen:
- In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts of de betreffende medewerker bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als we niet weten dat u ontevreden bent, kunnen we ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
- U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het Klachtenformulier. U vind hier het klachtenformulier: Klachtenfomulier Rijksstraatweg patient
- Als de uitkomst van het gesprek met de huisarts/medewerker of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid is, dan kunt u een klacht indienen bij Stichting DOKh. DOKh is een landelijk erkende klachten- en geschilleninstantie. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij hen kunt indienen, leest u op de website van DOKh.